DSR - Dynamisch Beilen

DSR

Bij SV Beilen kan ook de discipline DSR (Dynamic Service Rifle) geschoten worden. Dit is een discipline waarbij de schutter een parcours aflegt. Op diverse afstanden moet de schutter een groot aantal doelen raken. Hoeveel en wat voor doelen dit zijn is elke keer weer anders. Het kan zijn dat de schutter liggend, knielend, staan of een andere (rare) willekeurige houding moet aannemen. Dit alles gaat ook nog eens onder tijdsdruk.

Er zijn hiervoor landelijke wedstrijden waar ook SV Beilen leden met een DSR licentie actief aan deelnemen. Om onze schutters goed te kunnen laten trainen zijn er vele verschillende doelen en stages beschikbaar en worden er maandelijks nieuwe stages en doelen uitgedacht.

Dynamisch Beilen

Voor de discipline DSR heeft men een speciale licentie nodig maar niet iedere schutter wil/kan deze licentie halen. Het kan ook zijn men zich juist wil bekwamen om de licentie voor DSR te kunnen behalen. Hiervoor heeft SV Beilen een prachtige oplossing gevonden: Dynamisch-Beilen.

Deze discipline is een vereenvoudigde versie van DSR en kent extra veiligheidseisen en maatregelen zodat het voor een reguliere geoefende schutter ook mogelijk is om dynamisch te schieten. Zo is het aantal doelen beperkt tot 6 doelen per stage en er zijn maximaal 4 stages. Hierbij heeft de schutter beschikking tot slechts 6 patronen per stage.

Ook bij deze discipline gaat alles onder tijdsdruk en krijgt men een grote variëteit aan doelen, stages en houdingen. Dit is een ideale opstap om als schutter de DSR licentie te kunnen behalen.

Bekijk de foto's

“Ervaar al het mooie van de schietsport”

SV Beilen