Historie

S.V. Beilen is opgericht op 29 maart 1978. Geschoten werd er toen alleen nog maar met lucht. In 1998 is de vereniging verhuisd naar een nieuw onderkomen, aan de noordkant van Beilen.

Sinds de verhuizing is het ledenbestand gegroeid tot rond de honderd leden. In het ruim opgezette pand liggen elf banen, zes pistoolbanen en vijf geweerbanen en natuurlijk een ruime gezellige kantine.

Het pand heeft de toepasselijke naam “Het Schiethuus” gekregen.

De schietbanen zijn recent voorzien van een nieuw volledig automatisch baantransport. Er kan geschoten worden met zowel klein-als groot kaliber pistool, revolver of geweer, recreatief of in wedstrijdverband.

Binnen de vereniging is een aparte groep ontstaan, die zich bezig houdt met het schieten met zwartkruitwapens.

De afgelopen jaren heeft de vereniging een mooie ontwikkeling doorgemaakt en kunnen we stellen dat SV Beilen inmiddels een toonaangevende schietsportvereniging is. De vereniging is inmiddels “Kroon gecertificeerd” Een kwaliteitspredicaat waar we erg trots op zijn.

SV Beilen is KNSA Kroon gecertificeerd

“Ervaar al het mooie van de schietsport”

SV Beilen